1. 5. 2017
Afterparty proběhne ve čtvrtek 4. 5. od 18:30 ve Slovácké vinárně na Žižkově. Všichni jste zváni.
1. 5. 2017
Přidali jsme na web výsledky, fotky, reportáže, šifry i bonusy.
Diskuze
Fotogalerie
O hře
Registrované týmy
Reportáže ze hry
Trasa (včetně bonusů)
Pořadí týmů
Statistiky bonusů
Statistiky šifer
Bonusy
Šifry

Startovní aktivita | 1 (japonsko) | 2 (doprava) | 3 (tvary) | 4 (firma) | 5 (milka) | 6 (blik) | 7 (moebius) | 8 (zlomky) | 9 (noty) | 10 (lov) | 11 (tabulka) | 12 (text) | 13 (monitor) | 14 (hexy) | 15 (hodiny) | 16 (konec)

Startovní aktivita
Louka u hřiště na diskgolf, vedle vlakové zastávky Praha - Běchovice

Týmy na startu dostaly 3 minišifry a startovní podkladový kotouč s písmeny.




Za každou vyřešenou minišifru získaly týmy další děrovaný kotouč.

Při získávání dalších kotoučů bylo nutné si všimnout počtů položených disků pro diskgolf u orgů, ty symbolizovaly natočení jednotlivých kotoučů.

řešení – zobrazit
Minišifra A (písmo, kotouč 1, natočení 2):
Písmenka ve slovech jsou přeházená tak, že jsme vždy vzali slovo a zapisovali střídavě písmenka zepředu a zezadu slova. Takto nám vyjde mezitajenka:
"Heslo se snadno v tomto textu schova, vyhrava kdo predlozky a spojky pozna, kdo heslo orgovi na papiru donese"
Dle instrukcí přečteme pouze předložky a spojky a dostáváme výsledné heslo VANA.

Minišifra B (tvary, kotouč 2, natočení 7):
Čtverečky jsou oddělovače znaků. Trojúhelníčky ukazují jakým směrem a jak daleko se máme posunout. Pokud je trojúhleníček plný, tak během posunu kreslíme čáru. Pokud je prázdný, tak se pouze posouváme. Takto se vykreslí text "sdelte orgovi heslo meloun".

Minišifra C (značky, kotouč 3, natočení 6):
Vyměňováním s ostatními týmy získáme informace o názvech a pořadí značek. Všimneme si, že jsou značky umístěné do tří řádků, přičemž v prvním jsou kulaté značky, ve druhém trojúhelník a ve třetím zbývající značky (převážně obdélníky postavené na kratší straně). Přiřadíme-li kulatým značkám tečky, trojúhelníkům čárky a ostatním oddělovače, čteme (po uspořádání dle získaného pořadí) morseovku, ze které vychází heslo TRAMVAJ.

Výsledné heslo po natočení kotoučů (pozice 2,7,6) je PATOLOG.


Diskuze – Startovní aktivita

adam (org)
4. 5. 2017, 10:07:47
Zde bych ještě doplnil, že Mathematica má již nějakou dobu cloud verzi, která je zadarmo: https://develop.wolframcloud.com/app/ . Takže člověk v tom může programovat přes prohlížeč a není omezen konkrétním počítačem. Cloud verze, vzhledem k tomu, že běží na serverech wolframu není sice ultra výkonná, protože samozřejmě, že vám wolfram nebude dávat supervýkon svých servrů zadarmo. Na typické hraní si s vytvářením šifer to bylo většinou postačující.
Yeti
3. 5. 2017, 9:45:36
Tady mi nedá se do toho nevložit.
Powerpoint... Powerpoint je nástroj na vyváření sad odpudivých změtí útržků informací, nesmyslně rozdělených do bullet pointů a bez ladu a skladu rozházených v ploše (které jsou poté ignorovány, zatímco si publikum cosi ťuká do mobilů). Skrytým účelem je omezení myšlení do předepsaných šablon a šíření korporátního marasmu obecně. Dá se použít i jinak, ale k tomuto je optimalizován.
Mathematica je velmi mocný software, ve kterém se dá především šifra, která má nějaký matematický, geometrický nebo algoritmický základ kompletně zkonstruovat. Akorát by mi bylo proti srsti doporučovat na tvorbu šifer program pro symbolické výpočty, jehož licence pro osobní použití stojí 150 €/rok (nebo tak něco).
Takže v čem by šifru (a jakoukoli šifru) šlo udělat stejně dobře nebo lépe? Inkscape + Python ( + TeX + libovolně primitivní program na úpravu fotek...).
adam (org)
1. 5. 2017, 18:32:58
Kotouče jsem vytvářel stejně jako zbytek mých šifer v Mathematice
Michal
1. 5. 2017, 18:09:35
V čem jste vytvořili startový podkladový Kotouč? V powerpointu či v něčem sofistikovanějším?
adam (org)
1. 5. 2017, 13:01:51
Ano máš pravdu, že nápověda nejdřív na kotouče by lépe rozbila startovní pole. Při plánování nám postupné nápovědy přišly natolik samozřejmý postup, že jsme žádné alternativy ani nezvažovali.
tocra
1. 5. 2017, 11:44:51
No, na startu se nám malinko nelíbilo, že tým který vyluštil všechny šifry ale zasekl se na kotoučích musel čekat až do konce na nápovědu. Mezi tím dostaly ostatní týmy nápovědy a kotouče zadarmo, čímž jste vlastně úplně setřeli rozdíl mezi lepším a horším týmem...
A přitom stačilo nejdřív dát nápovědu na kotouče, a až pak teprv na šifry...
adam (org)
1. 5. 2017, 10:26:50
Toto zrychlení průběhu startu jsme zvolili hlavně z logistických důvodů - organizátoři co byli na startu dále potřebovali připravit svá obsazená stanoviště nebo se uvelebit v nápovědové centrále.
Katka
1. 5. 2017, 9:52:54
tady nám přišlo, že nápovědy (a kotouče) byly vydávány hodně brzo. To, že tým třeba vyluštil šifry mu vlastně ani nedávalo nějaké výhody, pokud se trošku zasekl třeba na kotoučích (páč si nikdo nevšiml těch disků, žejo.)
Děkujeme partnerům a sponzorům šifrovací hry Civilizace:
Asociace studentů ČZU, organizační partner akce        Slovácká vinárna, organizační partner akce        Compelson, partner akce