O hře
Seznam registrovaných týmů
Pořadí týmů
Šifry – autorská řešení
Šifry – příchody a nápovědy/řešení
Šifry – statistiky
Faraonův poklad
Trasa
Diskuze
Fotogalerie
Komiksy týmů (bonus 2)
Startovní aktivita 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Šifra 12 – Strom u betonového objektu asi 20 metrů nad studánkou Stydlá voda


Displej si z kartuší postaví kdokoliv, kartuše svítí, když na ní je hieroglyf (100 minut)
Opět si vzpomeneme na kartuše ze startovní aktivity. Zadání šifry obsahuje dvě části – obrazec vytvořený z kartuší, který připomíná sedmisegmentový displej, a sadu polí se symboly. Když najdeme příslušné symboly z obrazce na startovních kartuších, zjistíme, že se každý symbol vyskytuje na jiné kartuši. Přiložíme tedy startovní kartuše podle jednoznačných symbolů na zadání, čímž vytvoříme potřebný displej.
Dále si všimneme, že se v každém poli nachází 7 symbolů rozmístěných na pozicích jednotlivých segmentů. Klíčovou myšlenkou je rozsvítit segment displeje, pokud se uvedený symbol nachází na kartuši umístěné na příslušném segmentu. Rozsvícené segmenty pak (s trochou fantazie) vykreslí řešení Louka Hlubočepy nádr.
